آئین نامه آموزشی پرورشی

مجموعه مدارس مسد

مجتمع آموزشی سهراب سپهری تورونتو آیین نامه آموزشی-پرورشی

اولیا محترم، دانش آموزان گرامی

اولیا محترم، دانش آموزان گرامی
ضمن خوشامد گویی به شما برای پیوستن به خانواده مدارس مسد (مبینا، سهراب سپهری، دکتر حسابی تهران)، خواهشمند است مطالب ذیل را مطالعه نمایید. درصورت هر گونه سوال، لطفا کادر اجرایی مدرسه را مطلع نمایید. تاسیس سال 1395 شمسی (2016میلادی)، مجتمع سهراب سپهری موسسه ای آموزشی و غیر انتفاعی ثبت شده در کشور کانادا است. هدف این مجموعه نه فقط آموزش زبان فارسی بلکه کمک کردن به خانواده ها برای پاسداشت فرهنگ ایرانی وانتقال آن به نسل جوان ایرانیان ساکن کانادا میباشد. مجتمع سهراب سپهری تورنتو وابسته به مجموعه مدارس مسد در ایران میباشد واز پشتوانه فنی مجموعه مادر برای امور آموزشی-پرورشی بهرمند است.

لطفا به موارد زیر توجه لازم را داشته باشید:

اگر امسال اولین سال حضور شما در مجموعه سهراب سپهری تورنتو میباشد و متمایل به دریافت کارنامه رسمی از آموزش و پرورش ایران هستید لطفا گزینه ثبت نام رسمی را علامت زده و مدارک لازمه را ارائه کنید. در غیر این صورت، گزینه بدون کارنامه را علامت بزنید. 

مجموعه آموزشی سهراب سپهری عمیقا بر این باور است که حضور تمام وقت در مدرسه رابطه مستقیم با بازدهی آموزشی دانش آموزان دارد. به همین علت مجموعه سهراب سپهری از ثبت نام پاره وقت دانش آموزان معذور است.

با توجه به مشغول بودن دانش آموزان در مدرسه های کانادایی در طول هفته ساعات آموزشی مجتمع سهراب سپهری تورنتو بر پایه یک روز در هفته (شنبه) بنا شده است. تجربه ما نشانگر این است که پیگیری والدین بر آموزش فرزندانشان در طول هفته، یکی از مهمترین شروط موفقیت و افزایش بازدهی آموزشی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی است.
حضور به موقع و منظم دانش آموزان در کلاس درس یکی از اولویتهای حائز اهمیت مجتمع می باشد. خواهشمند است هر گونه تاخیر یا غیبت احتمالی دانش آموز را در اسرع وقت به اطلاع کادر اجرایی مدرسه برسانید.

نحوه ی بارگذاری تکالیف توسط معلمین و دانش آموزان از طریق گوگل کلسروم می باشد و تنها راه ارتباطی مدرسه با اولیای دانش آموزان از طریق ایمیل می باشد. تمام اطلاعیه های مهم مدرسه از طریق ایمیل به خانواده ها اطلاع رسانی می شود. لطفا در فرم ثبت نام ایمیل خود را دقیق یادداشت فرمایید.

در صورت  مشاهده علایمی چون تب ، سرفه ، تنگی نفس و یا ارتباط نزدیک با افراد بیمار و یا مشکوک به بیماری لطفا از آمدن به مدرسه جدا خودداری شود.

لطفا دانش آموزان بطری آب شخصی همراه داشته باشند.با توجه به عرف حاکم در جامعه کانادا, لطفا از آوردن غذاهای حساسیت زا حاوی بادام زمینی و…. جدا خودداری شود.

دانش  آموزان از آوردن هرگونه وسایل بازی الکترونیکی ، اشیاء قیمتی به مدرسه خودداری کنند. دانش آموزان مقطع دبستان اجازه استفاده از تلفن هوشمند را در مدرسه ندارند. دانش آموزان مقطع دبستان فقط به صلاحدید آموزگار و برای اهداف آموزشی میتوانند از لپتاپ استفاده کنند

دانش آموزان مقطع دبیرستان در طول ساعات مدرسه نمی توانند از تلفن همراه استفاده کنند و اگر همراه خود داشته باشند باید تلفن را خاموش کرده و در کیف خود بگذارند. در صورت مشاهده ، تلفن همراه توسط معلم مریوطه گرفته خواهد شد و پایان ساعت مدرسه به دانش آموز تحویل داده خواهد شد.

در صورت علاقه مندی برای صحبت کردن با مدیریت و یا دبیران محترم، لطفا تقاضای خود را به آدرس ایمیل مدرسه ارسال کنید تا در اسرع وقت به تقاضای شما پاسخ داده شده و زمان ملاقات حضوری یا مجازی در نظر گرفته شود.

از اولیای محترم تقاضا میشود در جلسات اولیاء و مربیان، که دعوت نامه آن متعاقبا ارسال می گردد, شرکت نموده و پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

قابل ذکر است که در مناسبت های مختلف اعم از مناسبت های فرهنگی و یا جشن فارغ التحصیلی، عکسهایی از دانش آموزان گرفته خواهد شد که در بایگانی مدرسه نگهداری شده و در فضای مجازی مدرسه سهراب سپهری به اشتراک گذاشته خواهد شد.

لطفا توجه داشته باشد سال تحصیلی 31 شهریور 1403 (21 سپتامبر2024) آغاز شده است .

مبلغ شهریه تحصیلی در سه فقره چک و به تاریخ شروع سه ماهه اول, دوم و سوم میباشد.

لطفا هر سه فقره چک را در روز اول سال تحصیلی جدید (31 شهریور ۱۴03) به دفتر مدرسه تحویل داده و رسید دریافت کنید.

در صورت تمایل به پرداخت نقدی، لطفا کل مبلغ شهریه را قبل از شروع سال تحصیلی پرداخت کرده و رسید دریافت کنید.

هزینه هر سه ماهه تحصیلی فقط تا یک هفته پس از شروع آن قابل استرداد می باشد.

هزینه کتاب ۷۰ دلار برای مقطع دبستان و ۱۰۰ دلار برای مقطع متوسطه اول و دوم میباشد و قابل استرداد نیست.

در صورت تمایل برای دریافت پیتزا لطفا گزینه پیتزا را در فرم ثبت نام علامت زده و مبلغ آن را در یک فقره چک و یا نقدا پرداخت کنید.

برای دانش آموزان جدید الورود به مجموعه سهراب سپهری برای بخش تعیین سطح و پروسه ثبت نام اداری هزینه 150 دلار دریافت می شود.

دانش آموزانی که شامل وقفه تحصیلی بوده اند, از میانه سال تحصیلی به مدرسه سهراب سپهری ملحق شده و دانش آموز انتقالی محسوب نمیشوند ملزم به شرکت در آزمون تعیین سطح میباشند. هزینه تعیین سطح  75 دلار و مراحل ثبت نام اداری جهت اخذ کارنامه رسمی ایران 75دلار می باشد. بنا بر نتیجه آزمون تعیین سطح, دانش آموز ملزم به شرکت در کلاسهای جبرانی میباشد. هزینه کلاسهای جبرانی جدای  ازشهریه ماهیانه میباشد. لازم به ذکر است که مجموع هزینه کلاسهای جبرانی و شهریه ماهیانه از شهریه حداکثر به اندازه شهریه کل یک سال تحصیلی میباشد. در صورتی که به هر دلیلی روند ثبت نام دانش آموز در سیستم وزارت آموزش و پروش ایران دچار مشکل شد و تا 2 هفته بعد از تکمیل فرم و مدارک لازم موفق به ثبت سیستمی نشدیم مبلغ 75 دلار به همراه شهریه پرداختی عودت داده خواهد شد.

برای دانش آموزانی که به صورت خصوصی با مدرسه کلاس دارند،هزینه کلاس ها با توجه به پایه تحصیلی به صورت ساعتی در نظر گرفته می شود. تعطیلاتی که طی سال تحصیلی با جلسات خصوصی مصادف می شود، منجر به کنسل شدن جلسات خواهد شد ، جلسات جبرانی برگزار خواهد شد تا 12 هفته تکمیل شود دانش آموزان کلاس خصوصی در صورتی که غیبت کنند جلسات جبرانی برگزار نخواهد شد و هزینه آن جلسه به عهده خودشان خواهد بود.