ما که هستیم

مجموعه مسد با توجه به نیاز جامعه ی ایرانیان مقیم کانادا و در راستای حفظ ارزش های فرهنگی و سنتهای ایرانی، مجتمع سهراب سپهری را راه اندازی کرد. این مجتمع تنها مدرسه ای است که ضمن ارائه کارنامه ی رسمی از اموزش و پرورش ایران برای تمام مقاطع تحصیلی،به صورت مجزا آموزش زبان پارسی، برای گروه های سنی خردسال تا بزرگسال را به صورت گروهی و یا خصوصی در محیطی شاد همراه با متخصصین و دبیران کارآزموده ارایه می دهد.

این مدرسه با هدف حفظ و گسترش زبان و فرهنگ فارسی برای دانش‌آموزان ایرانی و فارسی‌زبان کانادا ایجاد شده است. ما نه تنها به دانش آموزان ایرانی در کانادا کمک می‌کنیم تا زبان مادری خود را تقویت کنند، بلکه از طریق آموزش‌های متنوع و کاملاً تخصصی، آن‌ها را برای یادگیری و تسلط بر مباحث علمی و فرهنگی فارسی آماده می‌کنیم.

مدرسه ما از وزارت آموزش و پرورش ایران مجوز رسمی دریافت کرده است و مدرک‌های صادره از طریق این مدرسه شناخته شده و معتبر هستند. این امر به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا بعد از فارغ‌التحصیلی از این مدرسه، بتوانند مدارک تحصیلی خود را در ایران نیز به راحتی شناخته شده کنند. به علاوه، اعضای هیات تدریس مدرسه ما از اساتید و متخصصان حوزه‌های مختلف فارسی زبان هستند که با روش‌های مدرن و موثر آموزش می‌دهند تا دانش‌آموزان بهترین تجربه را در یادگیری فارسی داشته باشند.

در مدرسه ما، ما بر این باور هستیم که حفظ و گسترش فرهنگ و زبان فارسی نه تنها به افزایش هویت فردی کمک می‌کند، بلکه همچنین در ایجاد ارتباط و ارتباط نزدیک‌تر با جامعه فارسی‌زبان ایرانی و فارسی‌زبان کانادایی کمک می‌کند. این مدرسه فضایی دوستانه و پذیرا برای دانش‌آموزان فارسی زبان فراهم کرده است تا بتوانند با آرامش و اعتماد بنفس به یادگیری زبان مادری و فرهنگ خود بپردازند.

سهراب سپهری – گفتگوی شرق و غرب

قاطعانه میتوان از سهراب سپهری به عنوان یک شخصیت فرامرزی یاد کرد. در عین وابستگی عاطفی او به زادگاهش, کاشان, شعر سهراب و تفکر او تاثیر زیادی از مشرق و مغرب زمین گرفته است. سهراب این بینش جهان شمول خود را مدیون سفرهای زیاد خود است. این بینش فرا مرزی را در شاعری مانند سعدی نیز می توان یافت.
پس شاید راجع به سهراب میتوان گفت:    

Where East meets West